• وبلاگ : مقالات
  • يادداشت : حجاب؛ بدون افراط و تفريط
  • نظرات : 1 خصوصي ، 26 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + نادري 
    گويا متوجه عرض بنده نشديد.
    عرض بنده اين بود که چرا در جايي که فعل معصوم و غير معصوم با هم تعارض مي کند، شما فعل غير معصوم را حجت مي دانيد؟ اگر ادعاي شما اين است که حضرت زهرا در برخي مواقع پوشيه نمي زده است، خوب اين را مطرح کنيد ديگر چرا مي گوييد چون زن امام و شهيد بهشتي پوشيه نمي زدند پس پوشيه افراط است؟ چرا وقتي کسي مي گويد حضرت زهرا و حضرت زينب سلام الله عليهما پوشيه مي زدند شما فعل آنها را با فعل غير معصومين تطبيق مي دهيد؟
    بله دين را علما به ما رساندند، اما نه علمايي که نظرات شخصي خود را به خورد مردم مي دهند. علمايي که روايت را به مردم مي رسانند. کساني مانند شيخ صدوق و مجلسي و شيخ حر عاملي دين را به مردم رساندند. وإلا اگر دين از همان ابتداي غيبت صغري در دست علمايي مثل علماي کنوني مي بود که هيچ چيزي از آن باقي نمي ماند. خودشان را براي مردم حجت کرده اند و به جاي اينکه کلام معصوم را به مردم برسانند مي گويند شما هيچ چيزي از روايت نمي فهميد و بايد از طريق ما به روايت برسيد. بابيت را به نوعي ديگر قائل شده اند و شما هم قطعاً همين بابيت را قبول داريد. در حاليکه در زمان معصومين و نيز در اوائل غيبت کبري هرگز اينچنين نبود. علماي قديم هم هرگز فعل و قول خود را حجت نمي دانستند بلکه روايت را به دست مردم مي رساندند. کسي مثل شيخ صدوق وقتي مي خواهد رساله بنويسد، من لا يحضره الفقيه مي نويسد که از اسمش پيداست يعني چه؟ کليني و بقيه هم همين کار را مي کردند. اما علماي کنوني به جاي قال الصادق مي گويند قال شيخ و آخوند و ملا و در نهايت هم قال أنا.
    سخن بر سر اين است که چرا افعال ايشان را حجت مي دانيد؟
    وقتي رهبري در شب ماه رمضان شعر مي خواند و ما رواياتي بر خلاف اين مي بينيم ديگر نبايد توجيه کنيم و بايد بگوييم کار ايشان اشتباه است.
    اينکه بگوييم ايشان اشتباه ندارند، يعني وليجه ، يعني همان که بايد از او برائت جست.
    سخن فقط بر سر اين است که ما هستيم و روايت، و لا غير. هيچ وظيفه اي غير از سخن معصوم نداريم.
    پاسخ

    قدري توجه و دقت بد نيست. 1. بنده در کجا نوشته ام فعل آقاي فلان و يا همسر ايشان حجت است؟ عکسها نمونه ايست براي احکام نقل شده ؛ نه دليل آنها 2. براي بنده (برخلاف شما) فرقي بين زراه و مراجع ديروز و امروز و فردا وجود ندارد. همگي واسطه اي علم الهي هستند به ما 3. مقام معظم رهبري که شعر مي خواند، خود مجتهد است کارشناس دين است رواياتي که شما ديده ايد را هم ديده است مقلد فهم اشتباه شما از روايات که نيست. 3. نه خود ايشان و نه کس ديگري مراجع عظام تقلبد را معصوم و بري از اشتباه نمي دانند. 4. اين که ما هستيم و روايت و لاغير از غلط ترين حرفهاي رايج است که امثال داعش را تحويل جامعه اسلامي داده است. 5. حرف درست اين است که ما هستيم و قرآن و اهل بيت (ع) و نه روايات، (نوشته اي که امروز در دست من و شماست که امام صادق(ع) نيست) و عقل که حجت باطن است. لطفا روي پاسخهاي داده شده کمي انديشه کنيد تا تکرار مکررات نفرماييد در غير اينصورت از تاييد و پاسخ به شما معذور خواهم بود. موفق باشيد.