• وبلاگ : مقالات
  • يادداشت : حجاب؛ بدون افراط و تفريط
  • نظرات : 1 خصوصي ، 26 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + نادري 
    آقاي مفسر گرانقدر، چند روايت در مورد ولايت فقيه داريم؟ چند روايت در مورد پوشيه داريم؟ در جايي که فقها تنها بايد به عنوان واسطه رساندن روايات به دست مردم باشند، آنها را جانشين معصوم و به عنوان ولي امر قرار داده ايد در حالي که کسي جز معصوم ولي امر نيست. با 6 روايت ضعيف السندي که هيچ دلالتي بر ولايت فقيه ندارد، مساله اي را به خورد مردم داده ايد که هيچگاه در زمان هيچ يک از علما اينگونه نبود. واقعا از «فارجعوا الي رواة احاديثنا» ولايت بيرون مي آيد؟ اين دقيقا مثل فاسئلوا اهل الذکر است، دقيقا مثل رجوع دادن مردم در زمان حيات اهلبيت عليهم السلام به کساني مثل زراره و ... هست چه ربطي به ولايت داشت؟ حال که ولايت را اثبات کرديد فعل و قول آنها را همانند معصوم حجت مي دانيد! در حاليکه بر فرض محال که ولايت داشته باشند، فقط قول آنها حجت است چون فرض بر اين است که سخن آنها بر اساس سخن معصومين است. اينکه رهبري فلان کتاب را خوانده و فلان ورزش را دوست دارد و زنش فلان جور لباس مي پوشد و ... که حجت نيست. مگر تمام افعال رهبري بر اساس سخن معصوم است؟ اينکه سالها تبليغ فرزند کمتر کردند، بر اساس سخن معصوم بود؟ اينکه مولوي اصول دين است سخن معصوم است؟ مگر اهلبيت لباس مشکي نمي پوشيدند؟ پس چرا آقايان مراجع نمي پوشند؟ و هزاران مسأله ديگر که دقيقا بر خلاف روايات است که اگر خواستيد دهها نمونه آن را برايتان مي نويسم.
    شما را به خدا قسم شما که استاد حوزه هستيد و نان امام زمان را خورده ايد با سخن معصوم حرف بزنيد.
    من نمي فهمم شما فعل معصوم را با فعل غير معصوم تفسير مي کنيد؟ حضرت زهرا و حضرت زينب سلام الله عليهما پوشيه و نقاب مي زدند، آنگاه شما فعل آن دو بزرگوار را رها کرده ايد و به فعل زن شهيد بهشتي!!! تمسک مي جوييد؟ إنا لله و إنا إليه راجعون.
    امام صادق عليه السلام به امثال شما فرمود اي جوانان تقوا داشته باشيد و دنبال رؤسا راه نيفتيد. غير خدا وليجه نگيريد. به خدا قسم من براي شما بهتر از آنها هستم.
    واقعا اگر اعتقاد داشتيم امام صادق عليه السلام بهتر از بقيه هست، اقوال و افعال ايشان را با افعال ديگران تفسير نمي کرديم و تخصيص نمي زديم.
    واي بر شما که اينگونه در خانه اهلبيت عليهم السلام را بسته ايد...

    پاسخ

    سلام بر برادر يا خواهر گرامي. از نوشته شما پيداست که درد دين داريد اما شناخت درستي از مباني و منابع دين نداريد. موضوعات متعددي را در هم تنيده ايد که گره گشايي از آنها و اصلاحشان مجال ديگري مي طلبد. اينقدر عرض کنم ما که پيامبر ص و امامان معصوم ع را نديده ايم و ارتباطي با ايشان نداريم بنابراين دينمان را از گذشته تا امروز از علمايمان که روشمند از سخن و سيره آنها آگاهند آموخته ايم. اگر قرار باشد سخن ايشان حجت نباشد به طريق اولي حرف امثال شما و اسلامي که شما آدرس مي دهيد بي ارزش خواهد بود. بفرماييد شما خودتان سخنان و سيره اي که از حضرات معصومين نقل مي کنيد را ديده ايد يا شنيده ايد؟ يا اينکه از طريق امثال همين علمايي که به آنها تاخته ايد روايت و سيره اي به گوشتان خورده است؟ چه کسي گفته است که زهراي مرضيه (س) در مقابل نامحرم هميشه رويند و نقاب و پوشيه مي زده است؟ روايتي که شيح الطائفه مرحوم شيخ طوسي در امالي نقل مي کند اين توهم را از ذهن مي زدايد. (ر.ک به مقاله پي نوشت). چه کسي گفته است ولي فقيه معصوم است و يا فعل او و بستگانش حجت است؟ (ر.ک به کتاب ولايت فقيه آيت الله جوادي آملي). بگذريم. بنده پيشنهاد مي کنم ابتدا با مراجعه به کارشناسان فن درکي درست و باوري صحيح نسبت به موضوعات ياد شده به دست آوريد و بعد ان شاء الله دست به کار شويد و اظهار نظر عالمانه بفرماييد. موفق باشيد