• وبلاگ : مقالات
  • يادداشت : رابطه عقل و عاطفه در دين داري
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + وافي 
    بديهي است که بالا بودن سن، نا محرم بودم را از بين نمي برد ولي قطعاً بر روي مستحبات تأثير مي گذارد. من نگفتم: پوشاندن صورت واجب است و در مقابل سلمان جايز مي گردد. ادعاي من اين است که پوشاندن صورت مستحب و افضل است و قطعا اين افضليت براي جلوگيري از مفاسد احتمالي است. همانگونه که کراهت صحبت غير ضروري نمودن با زن جوان به خاطر همين حکمت است.
    حتما اين روايت را ديده ايد و نيازي به آدرس ندارد که: حضرت اميرالمؤمنين (ع) به زنان جوان سلام نمي کردند تا آنها مجبور به جواب و حضرت مجبور به شنيدن پاسخ آنها نباشند.
    بنابر اين با استناد به باز بودن روي حضرت جلوي سلمان پيرمرد تالي تلو معصوم نمي توان، نتيجه گرفت که: پوشاندن صورت از نامحرم حتي مستحب نيست!
    به خاطر همين حکمت هم هست که حجاب براي پيرزنها واجب نيست حتي به فرموده مرحوم بهجت در رساله شان ( احکام نگاه کردن) مي توان با پيرزن دست داد!
    قطعا باز بودن کامل صورت دختران جوان در جامعه خالي از مفسده نيست.
    بنده طلبه اي ساده هستم که هيچ وقت هم به دنبال نوشتن پايان نامه و رساله دکترا نبودم. بنا بر اين از اين پاره کاغذهايي که روش نوشته کارشناسي ارشد يا دکترا در اختيار ندارم . مقاله نويس فني هم نيستم. فقط وقتي از محتواي مقاله اي ناراحت مي شم، همان شب جوابش را مي نويسم. به همين جهت از توصيه ارزشمند شما براي سامان دادن به سبک مقاله نويسيم استقبال مي کنم.
    پاسخ

    سلامي دوباره. بنده از ساختار و محتواي نوشته حضرتعالي آنچه را که درپايان فرموديد دريافته بودم. برادر عزيز کسي که پايان نامه و رساله دکترا را کاغذ پاره مي خواند و يک شبه مقاله مي نويسد براي ساکت کردن ناراحتي خودش فقط نيازمند دعا براي عاقبت به خيري است. موفق باشيد.