• وبلاگ : مقالات
  • يادداشت : رابطه عقل و عاطفه در دين داري
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمد ياسر وافي 
    خدا عاقبت هممون را ختم به خير کند
    توصيه ارزشمندتون رو نفرموديد
    پاسخ

    عرض کردم روشمند؛ نه ارزشمند. براي همين سطح تحصيلات شما را پرسيدم تا متناسب با آن روش را عرض کنم. اما وقتي ديدم تحقيقات ارزشمند حوزوي و دانشگاهي را کاغذ پاره خوانديد دانستم اين روشمندي براي شما ارزشمند نيست براي همين از ذکر آن منصرف شدم.
    + وافي 
    بديهي است که بالا بودن سن، نا محرم بودم را از بين نمي برد ولي قطعاً بر روي مستحبات تأثير مي گذارد. من نگفتم: پوشاندن صورت واجب است و در مقابل سلمان جايز مي گردد. ادعاي من اين است که پوشاندن صورت مستحب و افضل است و قطعا اين افضليت براي جلوگيري از مفاسد احتمالي است. همانگونه که کراهت صحبت غير ضروري نمودن با زن جوان به خاطر همين حکمت است.
    حتما اين روايت را ديده ايد و نيازي به آدرس ندارد که: حضرت اميرالمؤمنين (ع) به زنان جوان سلام نمي کردند تا آنها مجبور به جواب و حضرت مجبور به شنيدن پاسخ آنها نباشند.
    بنابر اين با استناد به باز بودن روي حضرت جلوي سلمان پيرمرد تالي تلو معصوم نمي توان، نتيجه گرفت که: پوشاندن صورت از نامحرم حتي مستحب نيست!
    به خاطر همين حکمت هم هست که حجاب براي پيرزنها واجب نيست حتي به فرموده مرحوم بهجت در رساله شان ( احکام نگاه کردن) مي توان با پيرزن دست داد!
    قطعا باز بودن کامل صورت دختران جوان در جامعه خالي از مفسده نيست.
    بنده طلبه اي ساده هستم که هيچ وقت هم به دنبال نوشتن پايان نامه و رساله دکترا نبودم. بنا بر اين از اين پاره کاغذهايي که روش نوشته کارشناسي ارشد يا دکترا در اختيار ندارم . مقاله نويس فني هم نيستم. فقط وقتي از محتواي مقاله اي ناراحت مي شم، همان شب جوابش را مي نويسم. به همين جهت از توصيه ارزشمند شما براي سامان دادن به سبک مقاله نويسيم استقبال مي کنم.
    پاسخ

    سلامي دوباره. بنده از ساختار و محتواي نوشته حضرتعالي آنچه را که درپايان فرموديد دريافته بودم. برادر عزيز کسي که پايان نامه و رساله دکترا را کاغذ پاره مي خواند و يک شبه مقاله مي نويسد براي ساکت کردن ناراحتي خودش فقط نيازمند دعا براي عاقبت به خيري است. موفق باشيد.

    با سلام و تشکر از مطالعه مقاله حقير

    کلي گويي فايده اي ندارد

    لطفا بفرماييد کجاي استدلال ها شما برهان است و کجاي دلايل بنده، توجيه سست؟

    پاسخ

    براي مثال بنده به نامحرم بودن سلمان در مقابل حضرت زهرا(س) استدلال کرده ام که برهان است و شما دليل آورده ايد که او پيرمرد بوده است. خيلي بايد لطف کرد و اين جواب را سست خواند. نکند بالارفتن سن مرد نامحرم بودن او را رفته رفته از بين مي برد؟ ميزان تحصيلات حوزوي شما چقدر است؟(اين را حتما بفرماييد)برادر عزيز شما حجمي از آيات و روايات را در نوشته تان جمع کرده ايد با موضوع حفظ حجاب که ما در حوره به اين مي گوييم خروج موضوعي. اينها همان دلايلي است که بنده نخواستم از تعبير بي ربط استفاده کنم.برخي مطالب که شما آورده ايد که تعدادشان کم هم نيست هيچ آدرسي ندارد. اينها را هم اصلاح کنيد. و آخر اينکه براي سامان بخشيدن به بحث، خدمتتان توصيه اي روشمند دارم که بعد از ذکر ميزان تحصيلاتتان عرض مي کنم. موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام بر جناب وافي. مقاله شما را خواندم . از زحمتي که در راه روشن شدن حق کشيديد از شما سپاسگزارم. قصد پاسخ به فرمايشات حضرتعالي را ندارم که مجال نيست فقط چند نکته:1. بنده بارها و به دقت فيلم را ديدم و گفته ها را مکتوب کردم. 2. در نقد بايد به دقت نوشته را خواندم پيام نويسنده را دريافت کرد و بعد به نقد نشست که نوشته شما از اين جهت از ضعف جدي برخوردار است. 3. در فرو ريختن استدلال طرف مقابل بايد ستون ها را يافت و با استدلال برهاني آنها را فرو ريخت نه با توجيه سست.به احتمال قوي روز سه شنيه همين هفته بعد از نماز مغرب و عشا در تخصصي تبليغ جلسه نقدي هست که بنده ناقد هستم. تشريف بياوريد خيلي خوب است. وفقکم الله