• وبلاگ : مقالات
  • يادداشت : نقدي بر روايات نوروز
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام
    عيد شما مبارک
    مثل سابق پربار و به موقع
    اما جسارتا مواردي را معروض ميدارم:

    1.من معناي مفروع را در علم حديث نميدانم اما روايت معلي از نظر اعتبار و سند طيق بررسي و تحقيق بنده بي عيب است اما از نظر عبارات امام(ع) ميتوان گفت مطلب از تقيه خالي نيست و اين به واقعيت نزديكتر است.

    2.حال كه ما در كشور ايران ميزييم و اسلام و ايران از هم جدا نيست ودشمنان دنبال تفرقه اندازي بين مردم با به وجود آوردن گروههايي با نام هايي چون ملي گرايي . مذهبي گري و ... است كاش مقصود خود را از اين مقاله مشخص ميكرديد كه مطالعه كنندگان به اين شك نيفتند كه مذهبيون اداب آريايي را قبول ندارد.

    اين رسم اسلام و علماي اعلام است كه با ورود به هرمنطقه قوانين و عرف منطقه را اگر با ضروري اسلام تضاد نداشته باشد محترم ميشمردند.براي نمونه ماجراي ذبح گوسفند در نوفل لوشاتو براي حضرت امام بود كه چون مخالف قوانين منطقه اي فرانسه بود امام عزيز از خوردن گوشت حلال آن گوسفن امتناع كرد.

    حتي بالاتر ازدواج افرادي كه از دين ديگر وارد دين اسلام ميشوند صحيح دانسته ميشود.

    سرور گرانقدر هدف من از گفتن اين مطالب اينست كه بهتر است ما بگوييم اين رسم در اسلام نبوده اما اجراي صحيح آن براي اجراي صله ارحام نيز در تصاد با اسلام كه نيست بلكه ممدوح نيز هست و اين را از پيام هاي نوروزي حضرت امام و مقاو معظم رهبري نيز ميتوان درك كرد.

    درخواست من از شما اينست كه با تكمله اي بر مقاله بنويسيد كه اين رسم مطرود اسلام نيز نيست.

    زياده جسارت است.

    اميدوارم موفق باشيد.

    .
    .
    .
    .
    مدتي به جهت امتحانات نبودم.
    به روزم خوشحال ميشم بهم سربزنيد.
    ممنون

    پاسخ

    سلام بر جناب ملکي. اين عيد باستاني بر شما هم مبارک باشد. مطلب شما را مطالعه کردم. آن تکمله اي که فرموديد در مقاله نوروز آمده است. موفق باشيد.